Władze WNEiZ wraz z Radą Wydziału ciągle analizują skuteczność działań na rzecz jakości kształcenia. Przeprowadzane są analizy:
- wyników ankiet studenckich dotyczących jakości studiów oraz jakości procesu dydaktycznego
- wyników ankiet jakości i efektów praktyk studenckich
- rezultatów współpracy z absolwentami i pracodawcami absolwentów,
- wyników badania losów absolwentów
- propozycji pracowników Wydziału.
W następstwie tych analiz wprowadza się działania doskonalące w zakresie:
- planów i programów kształcenia,
- wymagań stawianych kadrze naukowo-dydaktycznej,
- potrzeb w zakresie infrastruktury dydaktycznej,
- zmian sposobu organizacji zajęć dydaktycznych.
Kluczową rolę w tych działaniach odgrywa komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna realizowana za pomocą skutecznych metod i środków (m.in. intranet, odpowiednio profilowane grupy adresatów poczty elektronicznej, zebrania w jednostkach organizacyjnych, spotkania pracowników Wydziału z władzami dziekańskimi).
Wzmocnieniem funkcjonowania systemu informatycznego, w którym dokumentowana jest realizacja procesu kształcenia, będzie moduł „Egeria edukacja”, aktualnie testowany na wybranych wydziałach US, w tym na WNEiZ.